Talenciaki
- Szczegóły
Ratujemy pomniki
- Szczegóły
„Potrzeba nieustannej odnowy umysłu i serc, aby przepełniała je miłość i sprawiedliwość, uczciwość i ofiarność, szacunek dla innych i troska o dobro wspólne, jakim jest wolna Ojczyzna”. /Jan Paweł II/
Poznawanie historii najbliższej okolicy to priorytetowe zadanie do realizacji na zajęciach wychowawczych w klasie VII w ramach edukacji patriotycznej, a słowa Wielkiego Polaka – Jana Pawła II przyświecają osiągnięciu obranych celów. Patriotyzm wyraża się przywiązaniem do Ojczyzny, obyczajów, kultury narodowej, szacunkiem dla ludzi, którzy ją tworzyli. Kształtowanie postaw patriotycznych służy identyfikacji narodowej i kulturowej. Miesiąc wrzesień dla naszego narodu to szczególny czas pod względem wydarzeń historycznych. W najbliższym okresie uczniowie realizują zadanie „Ratujmy pomniki”. Lokalne miejsca pamięci narodowej – miejsca ludzi, którzy oddawali życie za wolność naszego kraju. Przy tej okazji poznajemy sylwetki Wielkich Polaków – artystów, uczonych, polityków, żołnierzy. Każdy zespół w klasie VII otrzymał do realizacji konkretne zadania połączone z poznawaniem miejsc pamięci i dziedzictwa kulturowego w naszym regionie. W ubiegłym tygodniu wyposażeni w sprzęt porządkowy udaliśmy się na Stary Cmentarz w Tarnowie, gdzie wcześniej podczas naszych wyjść edukacyjnych odkryliśmy zaniedbane groby poległych żołnierzy i obywateli walczących o wolność naszej Ojczyzny, żołnierzy wyklętych. Zapaliliśmy znicze, złożyliśmy okazjonalne bukiety. Członkowie kolejnych zespołów mają za zadanie porządkowanie żołnierskich grobów w swojej najbliższej okolicy, miejsca zamieszkania. Efektem finalnym będzie folder o miejscach pamięci narodowej w naszym regionie. Należy zaznaczyć, iż zadanie jest długofalowe i pięknie integruje się z akcją „Sprzątania Świata”.
NASI ABSOLWENCI...
- Szczegóły
Od wielu lat w murach naszej szkoły prowadzone są spotkania z naszymi absolwentami. Spotkania te mają różnorodny charakter – jedno jest pewne – absolwenci nieustannie utrzymują z nami kontakt – ze swoimi nauczycielami i młodszymi koleżankami i kolegami. W tym roku przybyli tegoroczni maturzyści – maturzyści ostatniego etapu gimnazjalnego – Kinga Klimczak, Karol Szczerba, Dawid Dudek, Kuba Banek, którzy opowiadali o dotychczasowej drodze edukacyjnej. Dzielili się uwagami na temat nauki w gimnazjum i szkole średniej, w jaki sposób należy ją ukierunkować, na co szczególnie zwrócić uwagę, co może być przydatne w dalszym życiu. Opowiadali o swoich sukcesach, a także i porażkach, bo w życiu nie jest łatwo, jak twierdzili. Kinga i Karol zostali przyjęci na studia, na swoje wymarzone kierunki. Należy przypomnieć, że Karol uzyskał przyjęcie na UJ jeszcze przed maturą. Swoją ogromną determinacją, wiedzą pokonał startujących w konkursie wiedzy o Uniwersytecie Jagiellońskim, zdobywając dyplom na filologię szwedzką. Brawo! Matura okazała się formalnością. Na tego typu zajęciach w naszej szkole panuje fantastyczna atmosfera. Ciekawy punkt tych spotkań to możliwość zadawania przez uczniów pytań, a tych jest ogromna ilość. Wiedza zdobyta podczas takich zajęć okaże się niezbędna przy wyborze kolejnej szkoły. Takie spotkania wiele zmieniają, ponieważ młodzi ludzie nie są pewni swoich wyborów w wieku 14 – 15 lat, a każdy wybór niesie konsekwencje w przyszłości.
Jedną z form „spotkań” z absolwentami jest prezentacja Ich prac, podkreślanie sukcesów, z których nadal jesteśmy ogromnie dumni. I tak w miesiącu wrześniu gazetki szkolne na korytarzu zdobią prace naszych absolwentek - Martyny Rataj i Zuzanny Kotyzy. Prezentujemy Ich prace fotograficzne wykonane na Ogólnopolski Konkurs Fotograficzny, w którym zdobyły wyróżnienie za szczególny walor artystyczny. Przed nami kolejne spotkania, a naszym absolwentom życzymy wielu sukcesów – tych spektakularnych i tych „maluczkich”. Podkreślamy. Jesteśmy z Was dumni!
Bliżej kultury
- Szczegóły
„Bliżej kultury"
W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy VIb i VIIa nadal uczestniczą w realizacji innowacji pedagogicznej „BLIŻEJ KULTURY”. W ramach pozalekcyjnych zajęć w tym roku poszerzamy treści z zakresu edukacji teatralnej. Teatr odgrywa ogromną rolę w życiu człowieka – kształtuje jego osobowość, rozwija umiejętność twórczej ekspresji, wpływa na kształtowanie intelektu. Na wstępne zajęcia do współpracy zaprosiliśmy edukatora teatralnego Panią Małgorzatę Jasiak, która prowadzi z uczniami zajęcia warsztatowe. Zrozumieć teatr – to pierwszy cykl spotkań. To analiza dzieła teatralnego. Uczniowie uczyli się zrozumieć spektakl teatralny, rozpoznać w nim różne rodzaje sztuki, nabyli wiedzę o teatrze starożytnym i współczesnym, o ludziach, którzy tworzyli w przeszłości i dzisiejszych twórcach teatru. Poznali pracę reżysera, scenografa, suflera, muzyka teatralnego. Na kolejnych zajęciach uczniowie poznają pracę samego aktora, która jest niezwykle złożona. Tu każdy uczestnik ma do odegrania role i musi zaangażować myślenie i czucie. Stosując ćwiczenia relaksacyjno - odprężające uczymy się „mowy ciała”, jak wyrazić swoje myśli, przeżycia, emocje, uczymy się rozwiązywać problemy w rolach, w złożonych sytuacjach fikcyjnych. Przy tym pracujemy na konkretnych tekstach, które pozwalają rozwijać naszą kreatywność. To dopiero początek naszej drogi, która prowadzi do realizacji spektaklu. Najważniejsze, że zajęcia uwrażliwiają na piękno słowa, dają radość i uczą kultury teatralnej.
Wzbogacenie oferty edukacyjnej w naszej szkole
- Szczegóły
Wzbogacenie oferty edukacyjnej w naszej szkole dla uczniów klas 1 w ramach świetlicy profilaktycznej
o dodatkową godzinę języka angielskiego z innowacją pedagogiczno-metodyczną „Z piosenką angielską przez świat”
W dzisiejszym świecie znajomość języków obcych, a zwłaszcza języka angielskiego pełni ważną rolę w edukacji. Znajomość tego języka daje możliwości swobodnego poruszania się po świecie, poznawania nowych krajów, ludzi, kultur, możliwości szukania różnych informacji, dlatego tak ważne jest zachęcanie dzieci od wczesnych lat do posługiwania się językiem angielskim w realnych sytuacjach, w których będą mogli kształcić i rozwijać swoje umiejętności w zakresie czytania, słuchania, pisania i mówienia. Pierwszoklasiści naszej szkoły uczęszczający na świetlicę, będą mieli możliwość skorzystania z dodatkowej godziny zajęć z języka angielskiego raz w tygodniu w ramach świetlicy profilaktycznej. „Z piosenką angielską przez świat” zakłada praktyczne zintegrowanie treści, metod i celów nauczania w języku obcym z językiem ojczystym. Proponowana innowacja jest efektem obserwacji i spostrzeżeń prowadzonych na zajęciach. Zauważa się, że wszystkie grupy wiekowe chętnie i z dużym zainteresowaniem uczą się słownictwa poprzez wierszyki, piosenki oraz rymowanki w języku angielskim, dzieci są otwarte na propozycje nauczycieli i kreatywne w tworzeniu własnych sytuacji posługiwania się językiem angielskim w zabawach swobodnych. Dzieci będą uczyć się za pomocą piosenek. Język angielski będzie przyswajany w czasie ich śpiewania, a także recytacji krótkich wierszyków, powtarzania rymowanek, podczas zabaw ruchowych, krótkich inscenizacji, wykonywania mini prac plastycznych. Tematyka zajęć z języka angielskiego ściśle związana będzie z najbliższym otoczeniem dziecka. Mamy ogromną nadzieję, iż innowacja przyniesie wiele radości zarówno naszym uczniom, jak i prowadzącej zajęcia, Pani Natalii Stechnij. Prowadząca zajęcia zabiera grupę we wtorki, kiedy to odbywają się zajęcia.
Świetlica – integracja, zabawa, nauka!
- Szczegóły
Podstawowym zadaniem świetlicy jest zapewnienie dzieciom, stosownie do potrzeb i możliwości, zorganizowanej opieki i wychowania pozalekcyjnego, rozwoju ich zainteresowań, uzdolnień, umiejętności oraz zaspokojenia kontaktów w grupie rówieśniczej. Nasza świetlica, to przede wszystkim miejsce, w którym dzieci czują troskę i opiekę ze strony wychowawców. Wrzesień obfituje w wyjścia na boisko szkolne, gdzie prócz zabawy, uczniowie nazywają otaczającą ich przyrodę – rodzaje drzew, roślin, owadów czy innych stworzeń, które z radością pokazują swoim rówieśnikom. Proces integracji trwa w najlepsze, ale staramy się także, by uczniowie podczas pobytu na świetlicy odrobili zadania domowe oraz przygotowali się na zajęcia w kolejnym dniu. My, wychowawcy świetlicy, staramy się, aby ten czas spędzony razem, był czasem w pełni wykorzystanym. Mamy nadzieję na kolejne ciepłe dni, które upłyną nam pod znakiem świetnej zabawy na dworze.
Zebrania z rodzicami
- Szczegóły
Informacja
- Szczegóły